Bölüm Koordinatörleri
“İşletmede Mesleki Eğitimi”, öğrencilerin öğrenim süresince kazandıkları teorik ve pratik bilgilerini, "İşletmede Mesleki Eğitimi" dersi adı altında son dönemlerinde iş yerlerinde yapacakları tam zamanlı uygulamalı eğitimle bütünleştirerek, uygulama becerisi yüksek öğrenciler olarak mezun etmek amacıyla uygulamaya konulan yeni bir eğitim modelidir. .
Madde 11 (1) İşletmede Mesleki Eğitim yapacak öğrencileri belirlemek,
(2) Öğrenci talebinde bulunan iş yerlerinin, İME Sistemi üzerinden İşletme Kayıtlanmalarını sağlamak, İKA Koordinatörlüğünü bilgilendirmek,
(3) Sistem üzerinden veya “Öğrenci Kabul Formu” ile öğrenci talebinde bulunan işletmelerin uygunluğunu değerlendirmek, onay vermek.
(4) İşletmelere gitmeye hak kazanan öğrencilerin manuel yerleştirme işlemlerini yapmak ve takip etmek,
(5) İşletmede Mesleki Eğitimini, bu yönerge esaslarına ve İŞTAK’da alınan ilke ve prensiplere göre uygulama bütünlüğü içinde yürütülmesini koordine etmek,
Madde 13 (1) Bölüm / Program İşletmede Mesleki Eğitim Koordinatörü ve Bölüm İşletmede Mesleki Eğitim Danışmanı ile koordineli çalışmak,
(2) İşletmelerde, İşletmede Mesleki Eğitimin öğretim planlarında planlandığı şekli ile uygulanmasını sağlamak, İşletmede Mesleki Eğitim alan öğrencilerin çalışmalarını izlemek, varsa aksaklıkların giderilmesi için Eğitici Personel veya Bölüm İşletmede Mesleki Eğitim Danışmanı bilgilendirmek,
(3) Öğrencilerin iş yerlerinde yapacakları çalışmaları İŞTAK’ın belirlediği ilkelere göre izlemek, sorun bulunması durumunda Bölüm İşletmede Mesleki Eğitim Danışmanını bilgilendirmek,
(4) Eğitici Personel veya öğrenciler tarafından iletilen, her türlü sorun ve istekleri Bölüm İşletmede Mesleki Eğitim Danışmanına bildirmek,
(5) Eğitici Personel ile iletişim kurarak, her ayın ilk haftası içerisinde bir önceki aya ait öğrenci devamsızlık durumlarını, varsa rapor, izin vb hususları İME sistemi üzerinden işlenmesini sağlayarak sistem üzerinden onay vermek,
(6) İşletmede Mesleki Eğitim tamamlayan öğrencinin, İşletme Değerlendirme Formunu bitiş tarihinden itibaren en geç 5 gün içerisinde Eğitici Personel tarafından sistem üzerinden doldurulup onaylanmasını sağlamak,
(7) Eğitici Personelden gelen İşletme Değerlendirme Formu ile öğrencilerden gelen Ara ve Uygulama Raporunu değerlendirip, ‘Yükseköğretimde Uygulamalı Eğitimler Çerçeve Yönetmeliği’ ve bu yönergeye uygun olarak kurulacak değerlendirme komisyonuna katkı sunmak.
(8) Öğrencilerin başarı notunu, İşletmede Mesleki Eğitim bitiş tarihinden itibaren en geç 15 (on beş) gün içerisinde sisteme işlemek.
Madde 12 (1) Öğrencilere eğitim-öğretim yılı başından itibaren, İşletmede Mesleki Eğitim yönergesinin esasları, sorumlu öğretim elemanlarının ve görevleri ile öğrencilerin sorumlulukları konusunda eğitimleri planlamak, yürütmek ve yönetmek,
(2) Öğrencilere İşletmede Mesleki Eğitim konusunda sürekli danışmanlık hizmeti vermek,
(3) İzleyici Öğretim Elemanları ile koordinasyon içinde çalışmak, İşletmede Mesleki Eğitim ile ilgili olarak doğabilecek aksaklık ve problemleri çözmek, çözülemeyen aksaklıkları Bölüm İşletmede Mesleki Eğitim Koordinatörüne iletmek,
(4) Öğrencilerden gelebilecek işletme değişiklik tekliflerini Bölüm Başkanı’nın onayına sunmak,
(5) Bölüm Başkanı’nın uygulamalı eğitim ile ilgili yönerge kapsamında verdiği görevleri yapmak